15 - gener - 2023

A la jornada Infoday sobre IA y tecnologías del lenguaje aplicado a datos clínicos: CARMEN-I recursos, sistemas y aplicaciones, els col·laboradors del projecte i representants de sectors com hospitals i empreses del sector, han explicat el procés d'elaboració del corpus CARMEN-I i el procés d'extracció automàtica d'informació clínica. Des del CLiC s'ha col·laborat en la creació i anotació d'aquest corpus a diversos nivells.

01 - desembre - 2021

Entrevista amb la Marta Recasens, exalumna de Lingüística i actualment investigadora sènior a Google, al podcast NLP Highlights. En l'entrevista, es parla de la complexitat que suposa la resolució de referències en llenguatge, l'enfocament que en fa la comunitat PLN a partir de conjunts de dades específics i els fenòmens de coreferència complexos que encara no es poden resoldre.

01 - novembre - 2021

La guanyadora del Premi José Manuel Blecua al millor article publicat en una revista reconeguda en l’àmbit de les humanitats i les ciències socials ha estat Marta Vila, pel seu article “Plagiarism meets paraphrasing: Insights for the next generation in automatic plagiarism detection“ publicat a la revista Computational Linguistics, sobre el fenomen lingüístic de la paràfrasi.

01 - octubre - 2021

La Marta Vila ha rebut el Premi Extraordinari de Màster de la Universitat de Barcelona corresponent al màster en Expert en Espanyol com a Llengua Estrangera en Àmbits Professionals i al curs acadèmic 2007/2008. L'acte de lliurament de premis ha tingut lloc el dia 22 de maig de 2013.

01 - setembre - 2021

Premi MAVIR 2012 al Treball de Fi de Màster o de Fi de Carrera en "Tecnologies de la Llengua aplicades als Sistemes Intel·ligents d'Accés a la Informació Multilingüe i Multimèdia".

01 - agost - 2021

Catalan TimeBank 1.0 ha estat desenvolupat per investigadors de Barcelona Media, i consta de textos catalans procedents del corpus AnCora anotats amb informació temporal, segons les especificacions del llenguatge TimeML.

01 - juliol - 2021

Investigadors de la Universitat Politècnica de València han aconseguit desenvolupar un mètode informàtic, indicat especialment per a les empreses, que detecta la ironia als comentaris dels usuaris de xarxes socials i clients de negocis virtuals.

L'investigador Paolo Rosso i el doctorand mexicà de la UPV Antonio Reyes són els responsables d'aquesta novedosa eina, que han desenvolupat en el Laboratori d'Enginyeria en Llenguatge Natural (Lab NLE), integrat en el Grup d'Enginyeria del Llenguatge Natural i Reconeixement de Formes (ELiRF) d'aquesta Universitat.

01 - juny - 2021

El Premi Blecua 2011, premi al millor treball publicat derivat d'una tesi doctoral, ha estat concedit a Marta Recasens Potau pel seu treball “

01 - juny - 2021

Marta Recasens es troba actualment desenvolupant la seva recerca en el Natural Language Group de la Stanford University sota la direcció de Dan Jurafsky

01 - març - 2021

CLiC participa en l'organització de la tasca 1 'Coreference Resolution in Multiple Languages' del cinquè Workshop Internacional sobre Avaluació Semàntica, SemEval-2010. SemEval-2010 se celebrarà a Uppsala de l'11 al 16 de juliol en el marc de la conferència anual de la ACL.

01 - març - 2021

La Marta Recasens ha rebut per l'article "BLANC: BiLateral Anaphora N' Coreference Measure" el Best Paper Award del 4th ISI Graduate Student Symposium organitzat per Information Sciences Institute, University of Southern California, que va tenir lloc el 9 d'octubre de 2009.

01 - febrer - 2021

M. Antònia Martí ha participat a la Taula Rodona: XXV años de SEPLN: pasado, presente, y estrategias de futuro, celebrada el dia 9 de setembre a Donosti, en el marc de la XXV Conferencia de la Sociedad Española para el Procesamiento del Lenguaje Natural, juntament amb els ponents Manuel Palomar, Luis de Sopeña, Alfonso Ureña i Felisa Verdejo, i moderada per Arantza Díaz de Ilarraza.

01 - gener - 2021

CLiC ha participat al Parole-Consortium Workshop/Workshop de l'associació de PAROLE "Nous horitzons per als recursos lingüístics en un context global", celebrat els dies 7 i 8 de juliol a l'Institut d'Estudis Catalans (Barcelona).

01 - desembre - 2020

CLiC participa al CONVIT (I Congrés de Serveis Lingüístics de Territoris de Parla Catalana)

M. Antònia Martí ha participat en la Taula rodona "Quin ha de ser el perfil del professional dels serveis lingüístics del segle XXI en relació amb les TIC?", juntament amb els ponents Xavier Arderiu, Rosa Colomer i Meius Ferrés, i moderada per Vicent Partal.

01 - novembre - 2020

CLiC participa a la Jornada del Processament Computacional del Català, celebrada el 26 de març al Palau Robert de Barcelona.

M. Antònia Martí  ha participat en la Taula Rodona "Reptes del Processament Computacional del català", juntament amb els ponents: Mikel Forcada (UA), Joan Soler (IEC) i Toni Hermoso (Softcatalà), i moderada per Vicent Partal (VilaWeb).

01 - octubre - 2020

La Marta Recasens Potau ha estat nomenada membre de l'EACL Student Board.

01 - setembre - 2020

El dia 3 de juny de 2009 l'Aina Peris  Morant va rebre el "Primer Premio Nacional Fin de Carrera de Educación Universitaria en los estudios de Lingüística en el curso 2006-2007", atorgat pel Ministerio de Educación, Política Social y Deporte, i lliurat pel Secretario de Estado de Universidades, Màrius Rubiralta.