CoMIT. Corpus Multimodal de Informativos televisados

Corpus textual constituït per la transcripció de la totalitat del component lingüístic oral i escrit de 9 informatius (6h 5’ 53’’) emesos a Espanya, en horari de màxima audiència, per Televisión Española (TVE 1 i La2) i Antena 3 el 2002. És un corpus de 98.958 paraules.

El corpus es presenta amb una proposta de sistema de transcripció i etiquetatge que té en compte les característiques internes d'aquests discursos, la seva superestructura i el seu context extralingüístic.

La proposta està ideada per recollir la dimensió audiovisual (multimodal) dels informatius, analitzar la interacció dels modes visual, verbal i sonor, i reflectir les varietats lingüístiques. Permet, també, l'anàlisi de les formes i estratègies amb què els periodistes reprodueixen les veus alienes.

Documentació detallada sobre el corpus

Accés al corpus CoMIT